Rover 75 czy warto kupić?

Skup aut rover 75

Witam,

Często odbieramy telefony od posiadaczy samochodu Rover 75 CDTi – którzy mają problem ze zbyciem auta na aukcjach internetowych. (bardzo chętnie skupujemy takie auta). Wszystko spowodowane jest niewiedzą i niechęcią przed nieznanym.

Rover 75 jest w Polsce samochodem bardzo niedocenianym – mało znanym i gdy ktoś słyszy o tej marce robi wielkie oczy – co to jest? Śpieszymy z wyjaśnieniami w skrócie jest to naprawdę duża i wygodna limuzyna (w sam raz dla rodziny) i co najważniejsze niezwykle wygodna w podróżowaniu. Społeczność na forum Rovera jest bardzo rozbudowana i łatwo uzyskać informacje na temat napraw czy częstych dolegliwości tego modelu.

Rover 75 po Face Liftingu opinie o aucie

Skup aut rover 75Dziś opiszemy wrażenia z jazdy auta, które odkupiliśmy od klienta w Białymstoku – jest to Rover 75 CDTI (131 KM) z 2004 roku – model po lifcie.

Trafił nam się świetny model w złotym kolorze, z oryginalnym przebiegiem 190 000 km – potwierdzony przebieg w 3 sterownikach (w roverze nie da się cofnąć licznika – niezgodność któregoś z niewymienialnym modułów skutkuje wyświetleniem błędu na desce rozdzielczej), w beżowych skórach – generalnie ze wszystkim co potrzebne jest kierowcy. Z zewnątrz opływa chromem i poprowadzoną klasyczną brytyjską linią.

Silnik Rover 75 CDTi – Dynamiczny i mało problemowy

Silnik zapożyczony z BMW – z turbiną bez zmiennej geometrii (bardzo trwała produkcji mitsubishi) bardzo odporna na zużycie. Napędzany motor z łańcuchem rozrządu, który praktycznie jest bezobsługowy. Dość dynamiczny, trzeba pamiętać że auto jest limuzyną i trochę waży ale przyspieszenie jest na zadowalającym poziomie. Opisywany model miał zmienianą mapę silnika (chiptuning) i na hamowni legitymował się mocą 145 KM

  • Spalanie średnie w mieście:  ok 7-8 l / 100 km
  • Spalanie średnie w trasie: ok 6 l / 100 km

Kultura pracy dość dobra, miękki dźwięk diesla (w porównaniu do klekotu VW), wygłuszenie w środku na wysokim poziomie. Największym mankamentem jest skrzynia biegów 5 biegowa przy prędkościach autostradowych (130 – 150 km/h) dźwięk silnika w środku staje się głośny – przydał by się 6 bieg.
W tym modelu nagminną usterką jest układ sprzęgła, przeciekają plastikowe pompki sprzęgłowe – zaniedbane rujnują wysprzęglik.  W prezentowanym modelu oryginalna pompka była sucha jak pieprz, sprzęgło chodziło jak trzeba.

Wnętrze Rover 75

Rover 75 Wnętrze, wyposażenieJedni się zakochają inni znienawidzą – taki jest już Rover 75 dla dojrzałych ludzi opływa luksusem, dla młodych kierowców jest taksówką o dziwnym designie – często pretensjonalnym. Do wyglądu rovera 75 po prostu trzeba dorosnąć.

Za niewielkie pieniądze (od 7000 – 12000 zł) otrzymujemy praktycznie wszystko co w grupie VW kosztowało by dwukrotność tego. W danym modelu mieliśmy:

  • 8 poduszek powietrznych
  • 2 strefowy klimatronic
  • podgrzewane fotele
  • kamerę cofania
  • czujniki cofania
  • 4 elektryczne szyby
  • 2 elektryczne fotele z pamięcią

Jak na tą klasę auta i cenę jest to naprawdę świetne auto w Polsce niedoceniane i chyba? ze złą renomą (nie wiadomo czemu)

Wnętrze jest przestronne, siedzenia wygodne nawet po długiej trasie. Bursztynowe podświetlenie jest niesamowite i nie da się porównać z innym autem (audi vw). We wnętrzu Rovera 75 jest mnóstwo schowków, półeczek – jest to niesamowite auto dla ludzi ceniących sobie komfort podróżowania i ergonomię. W zakupionym modelu mieliśmy dodatkowo stację multimedialną 2 DIN z Polską nawigacją, bluetooth czy kamerą cofania. Jeżeli nie przeszkadza nam wnętrze w drewnie i owalne chromowane elementy – zakochacie się w tym aucie.

Komfort podróżowania Roverem 75

Jest na wysokim poziomie jeżeli jesteśmy kierowcą, śmiało mogę powiedzieć, że prowadzi się lepiej niż passat czy mondeo. Jest specyficzny w zakrętach przy szybkiej jeździe zachowuje się nerwowo ale na długie trasy jest statkiem, który się lekko buja i rozpieszcza pasażerów. Zawieszenie jest dość „miękkie” mamy wrażenie, że płyniemy statkiem.

Jest to typowy krążownik szos do połykania kilometrów na długich trasach.

Zawieszenie nie jest jakoś mocno skomplikowane ot, 2 wahacze na koło, dość wytrzymałe i można bez problemu wkładać zamienniki.

Problemem mogą być amortyzatory – cena kompletu na przód firmy KYB to wydatek ok. 650 zł. Ale prestiż i komfort podróży to wynagradzają.

Opinie o Rover 75 CDTi